דלג לתוכן הראשי

בלוג

תרומת קורס תיווך לסוכן נדל"ן

מאת: רי/מקס ישראל

תרומת קורס תיווך לסוכן נדל"ן

שוק הנדל"ן נחשב כבר שנים רבות כענף חשוב במיוחד במשק הישראלי, וזאת בהתייחס הן לדירות למטרות מגורים והן לדירות להשקעה מסדרי גודל שונים. לסוכני הנדל"ן, אשר מסייעים לצדדים לזהות הזדמנויות ולסגור עסקאות משתלמות, ישנו תפקיד מפתח בעסקאות אלו.

רבים מן הסוכנים פונים בשלב זה או אחר לקורסים ייעודיים, המקנים להם מגוון רחב של יתרונות וידע ותורמים להם רבות ברמה המקצועית. לפניכם סקירה של מספר תרומות מרכזיות אותן ניתן להשיג במהלך קורס תיווך נדל"ן.

 

עמידה בדרישות החוק

לפני הכל, על מנת לעסוק בתיווך עסקאות נדל"ן חייב הסוכן לעמוד בתנאים הקבועים בחוק, אשר כוללים, בין היתר,  עמידה בהצלחה בבחינה לקראת קבלת רישיון תיווך במקרקעין. אמנם, ישנם אנשים המעדיפים ללמוד באופן עצמאי לקראת הבחינה, והדבר אפשרי, אך נראה כי אין מקום לספק כי קורס תיווך מקצועי יכול להעניק  מענה מיטבי ומרבי בהכנה לקראת הבחינה ובהקניית הידע הנדרש, זאת, לאור היכרות המנחים עם הבחינה על נושאיה ודרישותיה, וסקירה ממצה של כל התחומים הנדרשים להצלחה. בין היתר, במהלך קורס תיווך נדל"ן נלמדים נושאים כגון חוק הגנת הצרכן, חוק המכר, חוק הגנת הדייר, חוקי המקרקעין ומיסוי מקרקעין, חוק שמאי מקרקעין, חוק המתווכים במקרקעין, תקנות המתווכים במקרקעין ועוד. ראוי להדגיש כי תחומים אלו אינם נחוצים רק לשם מעבר הבחינה וקבלת רישיון, אלא גם לעבודתו השוטפת של איש המקצוע.

 

עבודה מול משקיעים

חשוב להבין כי פעילותם של סוכני נדל"ן אינה מתמצה ברוכשי דירות למטרות מגורים, ולמעשה כרבע מעסקאות הנדל"ן בישראל מבוצעות על ידי משקיעים. על כן, הסוכן חייב להבין את תחום ההשקעות על מנת שיוכל לתווך כהלכה בעסקאות מעין אלו.  קורס תיווך הנדל"ן תפקידו, בין היתר, להקנות לסוכנים כלים מתקדמים במיפוי וזיהוי שווקים על יתרונותיהם ותנודותיהם, בניתוחים פיננסיים של עסקאות, בחשיבה פיננסית ובבניית תוכניות הולמות.

 

מימון ומיסוי

במקרים רבים יתווך הסוכן בעסקאות בהן מעורבים אנשים פרטיים הנדרשים למשכנתא, ועליו לגלות בקיאות בתחום. תרומתם של לימודי תיווך הנדל"ן בהקשר זה באה לידי ביטוי בהיכרות אליה נחשף הסוכן עם מסלולי המשכנתא השונים, כולל ריביות, פריסות תשלומים, קנסות, סילוקים, קנסות, והשלבים של הליך קבלת ההלוואה. מלבד זאת, לעיתים קרובות מעורבים בעסקת נדל"ן מיסי מקרקעין שונים, כגון היטלי השבחה מטעם הרשויות המקומיות, מס שבח ורכישה. מדובר בסכומים העשויים להגיע בקלות למאות אלפי שקלים, ומטבע הדברים סוכן נדל"ן מקצועי מצופה להכיר ולהיות בעל ידע בעניין הוצאות נלוות אלו והשפעתן על כדאיות העסקה. לכן, עוד תרומה חשובה של קורס תיווך הנדל"ן נעוצה בידע מקיף שביכולתו של הסוכן לרכוש לגבי מיסוי מקרקעין על מדרגותיו ותנאיו, הנחות ופטורים, אופני החישוב והגופים שאליהם יש לפנות.

 

ביצוע מכירות מאלף ועד תו

בשורה התחתונה, סוכן הנדל"ן עוסק בתיווך בין צדדים המעוניינים למכור או לקנות, להשכיר או לשכור. אחת התרומות המשמעותיות ביותר של קורס תיווך נדל"ן טמונה ברכישת כלים וידע מתקדם בכל הקשור לביצוע משא ומתן, מכירות ושיווק. בין היתר, בקורס נלמדים נושאים כגון טכניקות שכנוע, שפת גוף, הצגת נכסים בצורה מוצלחת, פרסום באמצעי התקשורת והאינטרנט, גיוס קונים ומוכרים, שלבי המכירה והתמודדות עם התנגדויות. כל אלו מצטרפים לכדי יכולות אפקטיביות לבניית עסקאות מתחילת ועד לסגירתן המוצלחת. 

 

*אין באמור לעיל כדי להוות חוות דעת ו/או המלצה ו/או ייעוץ מקצועי ו/או משפטי ו/או כל ייעוץ אחר ו/או להוות התחייבות באשר לידע ולכלים הניתנים בקורסי תיווך נדל"ן שונים. השימוש וההסתמכות על המידע שלעיל הינו באחריותך בלבד, וההחלטה בדבר השתתפות בקורס תיווך נדל"ן כזה או אחר כמו הבדיקה לעניין הנלמד בקורס ורמת הקורס חלה עליך בלבד.

 

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר