דלג לתוכן הראשי

בלוג

רישיון תיווך נדל"ן - כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

מאת: נטשה גלוזמן חנסב, מדריכה ויועצת עסקית - רי/מקס ישראל

רישיון תיווך נדל"ן - כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

מהו רישיון תיווך נדל"ן ואיך הוא קשור לקריירה שלך? כמעט כל אחד מבעלי המקצוע שאנו פוגשים מדי יום דורשים רישיון עבודה וזקוקים לרישיון תקף לפי חוק על מנת לעבוד.

נטשה גלוזמן חנסב, מדריכה ויועצת עסקית - רי/מקס ישראל

מתווכים, כמו שאר המקצוענים, גם הם זקוקים לרישיון תיווך. זוהי למעשה האסמכתא המשפטית המאשרת לכם לעבוד בצורה חוקית במדינת ישראל.

 

מי רשאי לקבל רישיון תיווך נדל"ן?

ישנם תנאים מאוד ברורים לקבלת הרישיון:

  • בני 18 ומעלה.
  • אזרחים או תושבים של מדינת ישראל, או תושבי חוץ בעלי היתר עבודה (חוקי).
  • אזרחים/תושבים אשר אינם פושטי רגל.
  • אזרחים/תושבים אשר לא הורשעו בביצוע עבירה 5 שנים טרם הגשת הבקשה לקבלת רישיון התיווך.
  • במידה והוטל מאסר, אזי שסיימו לרצותו מינימום 3 שנים טרם הגשת הבקשה לקבלת הרישיון.
  • עמידה במבחן המתווכים

למעשה, כמעט כל אחד יכול להיות רשאי לקבל רישיון תיווך, כך שכל מה שנותר לכם לעשות הוא ללמוד היטב לקראת מבחן המתווכים.

 

מהו מבחן המתווכים?

מבחן המתווכים הנו שלב הסמכה משפטי, מטעם רשם המתווכים, משרד המשפטים. המבחן מתקיים בבנייני האומה מרכז הקונגרסים בירושלים, ארבע פעמים במהלך השנה. זכרו, ההרשמה למבחן מתחילה חודשיים לפני מועד הבחינה ומסתיימת חודש לפני המועד. תכננו היטב את תהליך ההכשרה שלכם כמתווכי נדל"ן מקצוענים, הכולל את קורס ההכשרה לתיווך נדל"ן, הלימוד וההכנה לקראת מבחן המתווכים, ובמקביל את המועד בו תיגשו למבחן. שימו לב, הרישום למבחן המתווכים כרוך בעמלה של כ-450 ₪. הוראות רישום למבחן ניתן למצוא באתר משרד המשפטים.

 

מה כולל מבחן המתווכים?

מאחר והבחינה הינה מטעם משרד המשפטים, המבחן מתייחס לפן המשפטי והאתי של עבודת התיווך. הוא כולל: דיני חוזים, דיני מקרקעין, דיני תכנון ובנייה, דיני מיסוי מקרקעין חוק המתווכים במקרקעין, חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים, חוק המקרקעין, חוק מכר הדירות, חוק הגנת הדייר, חוק התכנון והבנייה, חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), חוק העונשין, חוק רישוי עסקים, חוק יסוד מקרקעי ישראל, חוק ההוצאה לפועל, חוק שמאי מקרקעין וחוק הירושה.

 

 

כל כך הרבה חומר, איך אני אעבור את זה לבד?

 

ישנן מספר דרכים להתמודד עם הלמידה למבחן:

לאלו מכם אשר אוהבים ומעדיפים ללמוד לבד ו/או בקבוצות למידה מצומצמות עם חברים עומדת בפניכם האפשרות לרכוש את הספרים וללמוד באופן עצמאי. קיימים סרטוני הדרכה באינטרנט אשר יוכלו להיות לכם אף לעזר נוסף.

במידה ואינכם אוטודידקטים ומעדיפים את המסגרת, המרצה, הכיתה והדוגמאות המפורטות - ישנם קורסי הכנה שונים, אליהם תוכלו להירשם וללמוד באופן מסודר לקראת הבחינה.

 

איך אדע שעברתי את המבחן?

תוך חודש ימים תקבלו תשובה מרשם המתווכים באם עברתם את המבחן או לא. במידה ונכשלתם (מתחת ל-60), תוכלו לערער על המבחן ו/או לגשת שנית. במידה ועברתם, תקבלו על כך הודעה מרשם המתווכים ולמעשה תוכלו להגיש בקשה לקבלת רישיון תיווך במקרקעין.

 

חשוב לזכור!

יש לחדש את רישיון התיווך מדי שנה, על ידי תשלום אגרה שנתית. במידה ושכחתם לשלם את האגרה וכתוצאה מכך פג תוקפו של רישיון התיווך שלכם, אינכם רשאים לפי חוק לעבוד כמתווכי נדל"ן (עד לחידוש התוקף). הקפידו לשלם את האגרות הנדרשות (אגרת מבחן, אגרה חד פעמית לרישיון ראשון ואגרת חידוש רישיון) ובכך תבטיחו לעצמכם תחילת קריירה בטוחה.

 

שיהיה בהצלחה!

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר