דלג לתוכן הראשי

בלוג

קריירה בתיווך נדל"ן – יש לך את זה?

מאת: גיל לי-רן, סמנכ"ל שיווק - רי/מקס ישראל

קריירה בתיווך נדל"ן – יש לך את זה?

עולם הנדל"ן מושך אותך? ברור! שמעת שבנדל"ן אפשר לעשות יופי של כסף? בוודאי! ולדעתך... יש לך את זה??? אם השבת "כן" לכל השאלות הללו, העמוד הזה הינו קריאת חובה עבורך. מכיוון ששוק תיווך הנדל"ן מאתגר, תחרותי וחדשני, חשוב לדעת מהם הצעדים שיש לעשות על מנת להתחיל את המסע באופן מוצלח.

צעד ראשון: ראשית כל, על פי חוק המתווכים, כל מי שמעוניין לעסוק בתיווך נדל"ן חייב ברישיון מטעם משרד המשפטים. קבלת הרישיון מותנית בראש ובראשונה במעבר של בחינת הסמכה המכונה "מבחן המתווכים" (בחינה זו נערכת ארבע פעמים בשנה, אחת לרבעון). נכון ליום כתיבת שורות אלו, מבחן המתווכים כולל 25 שאלות "אמריקאיות" הנוגעות בחקיקה הקשורה לעבודת המתווך (חוק המכר, חוק המתווכים, דיני חוזים ועוד). על מנת לעבור את המבחן בהצלחה יש לענות נכונה על 15 שאלות לפחות (ציון 60), והבחינה עם חומר פתוח המורכב משני קבצים של חוקים ופסקי דין.

איך לומדים לבחינה?: קיימות שתי אופציות עיקריות. ניתן לרכוש את שני הספרים הרלוונטיים (או להוריד אותם ללא עלות מאתר רשם המתווכים), ללמוד את התוכן ולעשות בחינות לדוגמא אותן ניתן לאתר בקלות באינטרנט – עד לשלב שמרגישים מוכנים להיבחן. אופציה אחרת היא לעבור קורס הכנה לבחינה המועבר על ידי רשתות תיווך ומכללות רבות בארץ. אנו מרגישים חובה לציין בפניך שתי עובדות: מצד אחד, הבחינה הולכת ונעשה קשה ממועד למועד בשנים האחרונות, ואילו מצד שני עדיין נבחנים רבים ניגשים לבחינה ללא קורס הכנה ובהצלחה רבה. אנו ממליצים לך מתוך הכרות עם עצמך להחליט מהי הדרך הטובה ביותר עבורך להתכונן.

 

איך נרשמים לבחינה?: ההרשמה מתבצעת דרך אתר האינטרנט של רשם המתווכים אותו ניתן למצוא בקלות דרך מנועי החיפוש באינטרנט.

 

הצעד הבא: ההחלטה החשובה ביותר היא להצטרף לעולם התיווך בפועל – או במילים אחרות, איך להזניק את הקריירה החדשה שלך. מרבית המצטרפים החדשים לתחום בוחרים להתחבר למשרד קיים – בין אם רשת תיווך או משרד פרטי. חשוב לדעת שמודל ההתקשרות הנפוץ ביותר בתחום הינו מודל של עצמאות, כלומר – סוכן הנדל"ן מקים למעשה עסק עצמאי במסגרת המשרד, עובדה הדורשת מצד אחד השקעה של אנרגיה, זמן וגם כסף, ומצד שני מאפשרת ליהנות מפירות העבודה באופן מתגמל הרבה יותר. בשל עובדה זו אנו ממליצים לך לבחון היטב את האופציות העומדות בפניך בעת הצטרפות לעולם התיווך, ולוודא כי הבחירה תעשה בפלטפורמה המעניקה לך את הכלים המשמעותיים ביותר בדרך להצלחה.

 

מספר דגשים: באלו נתונים כדאי להתחשב בעת קבלת ההחלטה לעולם התיווך? כמובן שמדובר בשילוב של לא מעט שיקולים אישיים, כגון נוחות גיאוגרפית, הכרות עם אזור העבודה וכו', אך נשמח להוסיף לך מספר נקודות חשובות במערכת השיקולים, כגון – מה ההכשרה והתמיכה שמעניק המשרד? (או המשרד והרשת), מה תהליך הלמידה, וכיצד מתבצעת החניכה בפועל? מהן המערכות הטכנולוגיות שיעמדו לרשותך במהלך העבודה? האם העוצמה המיתוגית של המשרד (שם ומוניטין) תסייע לך לפתוח דלתות ולהגיע ליותר לקוחות? האם ניתן יהיה ליהנות משיתופי פעולה והפניות עם סוכנים אחרים?

חשוב לזכור – תחום התיווך הינו תחרותי ודרוש רמת מקצוענות גבוהה ומחויבות גדולה לעסק. מומלץ מאד לבחור בתהליך הכניסה לתחום בפלטפורמה שתוכל לסייע ככל שניתן להגברת סיכויי ההצלחה שלך!

וכאן חשוב לציין – ההצלחה בעולם התיווך אינה מובטחת, בשום משרד ובשום רשת. כל מי שנכנס לעולם זה חייב להיות מוכן לעבודה מאומצת, כשהמצליחים אכן נהנים מהכנסות מרשימות במיוחד.

 

כמובן שאנחנו ברי/מקס, רשת התיווך הגדולה בישראל, מזמינים אותך לבדוק את ההזדמנויות העסקיות שלך איתנו, כי מאד יכול להיות שהפלטפורמה שלנו היא המתאימה לך ביותר. ניתן תמיד ליצור עמנו קשר בטלפון 1-800-211-311 – ולא לשכוח: תחום תיווך הנדל"ן לא מתאים לכל אחד, ורי/מקס לא מתאימה לכל אחד, השאלה היחידה שעליה צריך לענות היא – האם יש לך את זה?!

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר