דלג לתוכן הראשי

בלוג

איך מזהים סוכן נדל"ן טוב

מאת:

איך מזהים סוכן נדל"ן טוב

לאור עליית מחירי הדירות בשוק הנדל"ן ועל פי נתוני רשם המתווכים במשרד המשפטים, בשנת 2018 חלה עלייה בכמות סוכני הנדל"ן הפעילים שרשומים בארץ. האיכות, המקצועיות וטיב ההתנהלות של סוכן הנדל"ן או המתווך שבו אנו בוחרים, משליכה באופן ישיר ומשמעותי על היבטי העסקה מבחינה כלכלית, עמידה בלוח הזמנים ודרכי ההוצאה של העסקה לפועל.

בחירת סוכן נדל"ן אינה פשוטה ורצוי לבחור בסוכן נדל"ן מורשה, מקצועי, אמין, הפועל תחת הכנפיים של רשת תיווך. זאת, מאחר שעסקאות נדל"ן כרוכות בהשקעה של סכומי כסף גבוהים ובחירה שגוייה או עשיית טעויות בדרך, עלולות לגרום לנזקים כבדים.

 

תנאי סף

סעיף 5 (א) לחוק המתווכים במקרקעין, תשנ"ו – 1996, קובע 6 תנאים לקבלת רישיון לתיווך במקרקעין. בין תנאים אלו: אזרח או תושב מדינת ישראל או תושב חוץ שניתן לו היתר כדין לעבוד בישראל, אשר מלאו לו 18 שנים, אינו פושט רגל, לא הורשע בעבירה חמורה שבשל מהותה ונסיבותיה הוא אינו ראוי לשמש מתווך במקרקעין ועוד.

 

בחינת רישוי

על פי תקנות המתווכים במקרקעין, תשנ"ז – 1997, כל מי שמעוניין לעסוק בתיווך מקרקעין חייב לעבור בהצלחה את בחינת ההסמכה בדיני מתווכים במקרקעין של משרד המשפטים ולשלם את האגרות הנדרשות.

מתווך בעל רישיון

חשוב מאוד לבחור סוכן נדל"ן שפועל בצורה חוקית ומחזיק ברישיון תיווך בתוקף. לכן, מומלץ לבקש לראות פיזית תעודה עדכנית של מתווך נדל"ן, כך תוכלו להיות בטוחים שאותו אדם מוסמך כחוק לעסוק בתחום, לייעץ ולהעניק ליווי בעת מכירה או קנייה של נכס מקרקעין. יש לציין, כי סוכן נדל"ן הפועל במסגרת מסודרת של רשת תיווך ארצית על פי רוב מחויב להיות בעל רישיון תקף לשם הצגתו באתר האינטרנט של הרשת. נוסף על כך, באתר האינטרנט של "רשם המתווכים" ניתן למצוא רשימה עדכנית מלאה של המתווכים המורשים לעסוק בתחום.

רשתות תיווך

יכולה להיות עדיפות לבחירה בסוכן נדל"ן הפועל תחת הכנפיים של רשת תיווך גדולה, מכיוון שזה עשוי להעיד על רמת הידע ועל המומחיות שלו ולהקנות ביטחון לגבי המערכת המקיפה את הסוכן. כך הלקוח גם יודע כי ישנו ליווי מקצועי איכותי וסיוע של אנשי מקצוע נוספים בהשלמת העסקה בצורה טובה ומהירה.

 

מקצועיות 

על סוכן הנדל"ן לעבור הכשרות באופן שוטף על מנת לשמור ולהעמיק את הידע התיאורטי והמעשי ולהתעדכן בשינויים הרלוונטיים. מתווך מקצועי יודע לזהות ולהיערך למגוון תרחישים, לנהל משא ומתן יעיל וממוקד, לזהות יתרונות וצרכים אצל הצד השני ולתמחר את העסקאות בצורה נכונה.

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר