דלג לתוכן הראשי

בלוג

שיתופי פעולה בתיווך - הכרחי?

מאת:

שיתופי פעולה בתיווך - הכרחי?

בעידן של ימינו, כחלק מההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה וחשיפת המידע בכל העולם, הפך האינטרנט לכלי משמעותי בתחום הנדל"ן עבור אנשים המעוניינים לבצע עסקאות מכר או רכישה, השכרה או השקעה בנכסים ועוד. כתוצאה מכך, בשנים האחרונות אנו עדים לעליה בכמות המתווכים המשתפים פעולה אחד עם השני לגבי נכסים ולקוחות.

הסיבות העיקריות לשיתופי פעולה בתחום

לאור זמינות האינפורמציה ברשת ולוחות הנדל"ן החינמיים, האפשרויות הטכנולוגיות של הלקוחות לקבל מידע על נכסים ממרחק, היצע הנכסים בשוק, הפופולריות של הנדל"ן בקרב הציבור וכמות המתווכים הפועלים בענף, נוצר מצב לפיו היצע הנכסים (כפי שהוא מוצג באינטרנט מבחינה כמותית) עולה על הביקוש והתעורר קושי של מתווכים למכור נכסים.

מכאן, החלו המתווכים לעבוד בשיתוף פעולה על מנת לעזור לחבר בין הצדדים לעסקה – המוכרים והרוכשים ובצורה זו הם מגדילים את סיכויי מימוש העסקה בהצלחה ובמהירות רבה יותר. זאת, לאור פרסום אפקטיבי יותר של נכסים בבלעדיות בלוחות נדל"ן, התארגנויות יזומות של קבוצות מתווכים במסגרת פרטית ובלשכות אזוריות. הדרכים הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות תקשורת קלה, רציפה ויעילה בין המתווכים השונים.

 

משמעות שיתופי פעולה בתיווך

המשמעות של שיתופי פעולה בין המתווכים היא שהצדדים לעסקה מתחלקים בהכנסות שווה בשווה. שיתוף פעולה בין מתווכים חשוב על מנת לעזור לחבר בין הצדדים וטומן בחובו יתרונות רבים, ולכן היום מרבית המתווכים מבינים שעדיף להם לגבות עמלה מלאה ולחלוק את העסקה עם מתווך אחר מאשר לעבוד לבד ולהוריד את סכום העמלה. באמצעות שיתופי פעולה ניתן לפרסם את הנכס לקהל רחב יותר של אנשים ולקדם את העסקה בצורה מקסימלית וטובה, כך שזהו יתרון משמעותי עבור בעלי הנכס. כאשר מתווכים מקצועיים, אמינים ואיכותיים חוברים יחד לעבודה משותפת ניתן לקדם ולסגור יותר עסקאות.

 

דגשים חשובים

עולם התיווך מתנהל לפי כללי אתיקה ברורים, הבאים לשמור על עבודה מסודרת בענף ולדאוג לכך שהמתווכים יפעלו אחד עם השני בהוגנות ובשקיפות. כחלק מכללים אלו, נקבע שכל שיתוף פעולה בין מתווכים הנוגע לעריכת עסקאות כלשהן, ייעשה במסגרת ההסכם בין הצדדים ובתשלום עמלת תיווך שתקבע מראש. יש לציין כי הסכם שיתוף פעולה בין מתווכים יכול להיערך גם בעל פה, אולם עלולות להיות לכך השלכות מבחינה ראייתית במידה שיהיו מחלוקות בעתיד בין הצדדים לגבי חלוקת השכר. כיום, ראיות בעלות משקל יכולות להיות התכתבות באימייל או הודעות טקסט. בנוסף, על המתווכים להקפיד שלא לפגום בעבודה של מתווכים אחרים ולא לנסות לטרפד עסקאות שלהם.

הקריירה העצמאית שלך בנדל"ן מתחילה עכשיו!

לייעוץ והכוונה יש למלא פרטים וניצור קשר בהקדם:
רי/מקס ישראל
מרכז מסחרי שוהם,
שדרות עמק איילון 30, כניסה B או C, קומה 3
שוהם, ת.ד. 1701, מיקוד 6083530
טלפון: 03-9722-333 | 1-800-211-311
פקס: 03-9722-330
info@remax.co.il
להתאמות נגישות במידת הצורך למי שזכאי על פי דין יש לפנות לרכז הנגישות, ניצן רסקין, במייל: Nitzan.raskin@remax.co.il, או בטלפון 03-9722333 זמן סביר לפני הקורס.
זכויות היוצרים באתר ובכל מודול אחר הקשור עם האתר, שייכות באופן בלעדי לרי/מקס ישראל. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, להפיץ, למכור או לשנות חלקי מידע המופיעים באתר זה, ללא אישור מראש ובכתב של רי/מקס ישראל. האחריות לשימוש באתר תחול על המשתמשים/גולשים בלבד.
2024 © אימפקט פיתוח נכסים בע"מ.
כל הזכויות שמורות. | כל משרד בבעלות פרטית ומנוהל עצמאית | הצהרת נגישות | השימוש באתר כפוף לתנאי השימוש | מפת האתר